Podatek od nieruchomości od osób prawnych
Podatek rolny od osób fizycznych | Podatek rolny od osób prawnych
Podatek leśny od osób fizycznych | Podatek leśny od osób prawnych
Podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych
Podatek leśny od osób fizycznych
Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających
powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego. Należy załączyć:
- informacje o lasach
Nowe druki podatkowe obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 roku:
Dnia 1 lipca 2019 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów:
- z dnia 3 czerwca 2019 roku w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji
na podatek leśny ( Dz.U. z 2019 roku, poz. 1126 )
Ujednolicone wzór informacji będzie miał zastosowanie w sytuacji powstania obowiązku podatkowego po dniu 30 czerwca 2019 roku.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Nowa Ruda , ul. Niepodległości 4, pok. nr 1 Punkt Obsługi Mieszańców
Po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczania podatku.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w
Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie
składa się w Punkcie Obsługi Mieszkańców)
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Referat odpowiedzialny - Rachunkowości Budżetowej i Dochodów
Główny specjalista ds. podatków i opłat Barbara Michalak
barbara.michalak@gmina.nowaruda.pl , tel. 74 872 0922
Główny specjalista do spraw wymiaru podatków Małgorzata Wojtkowiak
m.wojtkowiak@gmina.nowaruda.pl, tel 74 872 0921
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym ( Dz. U. z 2019 r., poz. 888 z późń. zm.) Stawka podatku leśnego na 2023 rok wynosi 71,0996 zł za 1 ha)
Uwagi
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty
- podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku
Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2022 r. , poz. 2651 z późn. zm.)
- wniosek o powyższe należy złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do
wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek
otrzymywanych świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz oświadczenie
sytuacji majątkowej zobowiązanego.
B. Podatnik podatku leśnego w szczególnych i uzasadnionych przypadkach możne wystąpić z wnioskiem o umorzenie podatku
- podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku
Ordynacja Podatkowa( Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm. )
- wniosek o powyższe należy złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do
wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek
otrzymywanych świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz oświadczenie
sytuacji majątkowej zobowiązanego
- załącznik -
Oswiadczenie o stanie majatkowym.pdf (143kB)
metryczka
Wytworzył: Barbara Michalak (1 września 2016)
Opublikował: Aneta Witkowska (1 września 2016, 13:17:58)
Ostatnia zmiana: Aneta Witkowska (27 stycznia 2023, 10:57:54)
Zmieniono: aktualizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3094