Zatwierdzanie projektów
1. Wymagane dokumenty :
- Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
- Wypis z katastru nieruchomości (wypis z rejestru gruntów).
- Projekt podziału nieruchomości sporządzony na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonany przez uprawnioną jednostkę geodezyjną ( 4 egzemplarze projektów podziału)
- Decyzja o warunkach zabudowy ustalająca zasady podziału nieruchomości jeżeli była wydana przed złożeniem wniosku o podział lub opinię właściwego organu w formie postanowienia dotyczącego zgodności proponowanego podziału z przepisami odrębnymi, bądź z planem zagospodarowania przestrzennego.
2. Referat odpowiedzialny - Referat Gospodarowania Mieniem Komunalnym
Kierownik Referatu GMK - Daniel Dubas
(74) 872 0945
3. Opłaty :
Od wniosku nie pobiera się opłat.
4. Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy Nowa Ruda ul.Niepodległości 1, pok 8
5. Termin i sposób załatwienia sprawy :
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Projekt podziału nieruchomości zatwierdzany jest w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez Wójta Gminy Nowa Ruda.
6. Tryb odwoławczy :
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Wójta Gminy Nowa Ruda w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
7. Podstawa prawna :
- Art.92 do art.100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663).
- Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
- Wypis z katastru nieruchomości (wypis z rejestru gruntów).
- Projekt podziału nieruchomości sporządzony na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonany przez uprawnioną jednostkę geodezyjną ( 4 egzemplarze projektów podziału)
- Decyzja o warunkach zabudowy ustalająca zasady podziału nieruchomości jeżeli była wydana przed złożeniem wniosku o podział lub opinię właściwego organu w formie postanowienia dotyczącego zgodności proponowanego podziału z przepisami odrębnymi, bądź z planem zagospodarowania przestrzennego.
2. Referat odpowiedzialny - Referat Gospodarowania Mieniem Komunalnym
Kierownik Referatu GMK - Daniel Dubas
(74) 872 0945
3. Opłaty :
Od wniosku nie pobiera się opłat.
4. Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy Nowa Ruda ul.Niepodległości 1, pok 8
5. Termin i sposób załatwienia sprawy :
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Projekt podziału nieruchomości zatwierdzany jest w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez Wójta Gminy Nowa Ruda.
6. Tryb odwoławczy :
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Wójta Gminy Nowa Ruda w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
7. Podstawa prawna :
- Art.92 do art.100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663).
Wytworzył: | Aneta Witkowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 19.07.2016 |
Opublikował w BIP: | Aneta Witkowska |
Data opublikowania: | 19.07.2016 10:52 |
Ostatnio zaktualizował: | Aneta Witkowska |
Data ostatniej aktualizacji: | 04.01.2024 12:10 |
Liczba wyświetleń: | 10 |