Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających
powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego. Należy
złożyć:
- informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych
Dnia 1 lipca 2019 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów:
- z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (Dz. U. z 2019 roku,1104);
Ujednolicone wzór informacji będzie miał zastosowanie w sytuacji powstania obowiązku podatkowego po dniu 30 czerwca 2019 roku.
- akt notarialny lub umowę dzierżawy gruntu.
miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Nowa Ruda ul Niepodległości 4 pok. nr 1 w Punkcie Obsługi Mieszkańców.
Termin i sposób załatwiania spraw.
Po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczania podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.
Tryb odwoławczy.
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w
Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie
składa się w Punkcie Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy). Odwołanie wnosi się w terminie
14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Referat odpowiedzialny - Rachunkowości Budżetowej i Dochodów
Główny specjalista ds. podatków i opłat Barbara Michalak
barbara.michalak@gmina.nowaruda.pl , tel. 74 872 0922
Główny specjalista do spraw wymiaru podatków Małgorzata Wojtkowiak
m.wojtkowiak@gmina.nowaruda.pl, tel 74 872 0921
Podstawa prawna.
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 70)
oraz
Uwagi
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty - podstawa prawna - art. 67a, 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku
Ordynacja Podatkowa (Dz. U. 2022 r., poz. 2651 z późn.zm.)
- Wniosek o powyższe należy złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do
wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek
otrzymywanych świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz oświadczenie
sytuacji majątkowej zobowiązanego.
B. Podatnik podatku od nieruchomości w szczególnych i uzasadnionych przypadkach może wystąpić z wnioskiem o umorzenie podatku.
- Podstawa prawna - art. 67a, 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku
Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn.zm.).
- Wniosek o umorzenie składa się w Punkcie Obsługi Mieszkańców po
terminie płatności rat podatku, do wniosku należy dołączyć
zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek otrzymywanych świadczeń
emerytalnych lub rentowych oraz oświadczenie o sytuacji majątkowej
zobowiązanego.
- załącznik - Oswiadczenie o stanie majatkowym.pdf
W przypadku przedsiębiorcy
ubiegającego się o ulgę (rozłożenie na raty, odroczenie terminu
płatności podatku lub umorzenie zaległości podatkowych) należy do
wniosku dołączyć również formularz informacji przedstawionych przy
ubieganiu się o pomoc de minimis
- załącznik - formularz informacji do pomocy de minimis- od 2014 r..pdf
- Powyższe czynności są zwolnione z opłat skarbowych.
Wytworzył: | Barbara Michalak |
---|---|
Data wytworzenia: | 01.09.2016 |
Opublikował w BIP: | Aneta Witkowska |
Data opublikowania: | 01.09.2016 11:56 |
Ostatnio zaktualizował: | Aneta Witkowska |
Data ostatniej aktualizacji: | 20.01.2023 14:01 |
Liczba wyświetleń: | 11 |