W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Podatek od nieruchomości od osób fizycznych


Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego. Należy złożyć:                
- informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych


Nowe druki podatkowe obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 roku:
Dnia 1 lipca 2019 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów:
- z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (Dz. U. z 2019 roku,1104);
Ujednolicone wzór informacji będzie miał zastosowanie w sytuacji powstania obowiązku podatkowego po dniu 30 czerwca 2019 roku.


oraz dołączyć:
- akt notarialny lub umowę dzierżawy gruntu.


miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Nowa Ruda ul Niepodległości 4 pok. nr 1 w Punkcie Obsługi Mieszkańców.

Termin i sposób załatwiania spraw.
Po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczania podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.

Tryb odwoławczy.
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Punkcie Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Referat odpowiedzialny - Rachunkowości Budżetowej i Dochodów
 
Główny specjalista ds. podatków i opłat Barbara Michalak
barbara.michalak@gmina.nowaruda.pl , tel. 74 872 0922
 

Główny specjalista do spraw wymiaru podatków  Małgorzata Wojtkowiak
 
m.wojtkowiak@gmina.nowaruda.pl, tel 74 872 0921


Podstawa prawna.
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2023 r.  poz. 70)

oraz

Uchwała nr 353/LII/22 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.

głosowanie imienne

publikacja


Uwagi
A.  Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty - podstawa prawna - art. 67a, 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. 2022 r., poz. 2651 z późn.zm.)
- Wniosek o powyższe należy złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek otrzymywanych świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz  oświadczenie sytuacji majątkowej zobowiązanego.
B.  Podatnik podatku od nieruchomości w szczególnych i uzasadnionych przypadkach może wystąpić z wnioskiem o umorzenie podatku.
- Podstawa prawna - art. 67a, 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn.zm.).
- Wniosek o umorzenie składa się w Punkcie Obsługi Mieszkańców po terminie płatności rat podatku,  do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek otrzymywanych świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz  oświadczenie o sytuacji majątkowej zobowiązanego.

- załącznik - Oswiadczenie o stanie majatkowym.pdf

W przypadku przedsiębiorcy ubiegającego się o ulgę (rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku lub umorzenie zaległości podatkowych) należy do wniosku dołączyć również formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 

- załącznik - formularz informacji do pomocy de minimis- od 2014 r..pdf

- Powyższe czynności są zwolnione z opłat skarbowych.


Załączniki:

Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 01.09.2016 12:01
Liczba pobrań: 19
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 01.09.2016 12:02
Liczba pobrań: 19
informacja - in1.pdf
pdf, 62.05 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 12:39
Liczba pobrań: 63
zin1.pdf
pdf, 36.68 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 12:40
Liczba pobrań: 41
zin2.pdf
pdf, 36.60 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 12:42
Liczba pobrań: 25
zin3.pdf
pdf, 32.22 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 12:42
Liczba pobrań: 28
mf-broszura-in-1.pdf
pdf, 794.94 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 09.03.2020 11:42
Liczba pobrań: 28
Wytworzył: Barbara Michalak
Data wytworzenia: 01.09.2016
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 01.09.2016 11:56
Ostatnio zaktualizował: Aneta Witkowska
Data ostatniej aktualizacji: 20.01.2023 14:01
Liczba wyświetleń: 11
Drukuj Zapisz do PDF