W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Podatek leśny od osób fizycznych



Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego. Należy załączyć:
- informacje o lasach

Nowe druki podatkowe obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 roku:
Dnia 1 lipca 2019 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów:
- z dnia 3  czerwca 2019 roku w sprawie wzorów informacji o lasach i  deklaracji
na podatek leśny ( Dz.U. z 2019 roku, poz. 1126 )              

Ujednolicone wzór informacji będzie miał zastosowanie w sytuacji powstania obowiązku podatkowego po dniu 30 czerwca 2019 roku.

il1.pdf

zil1.pdf

zil2.pdf

zin3-1.pdf

mf-broszura-il-1-1.pdf


Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Nowa Ruda , ul. Niepodległości 4, pok. nr 1   Punkt Obsługi Mieszańców

Po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczania podatku.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Punkcie Obsługi Mieszkańców)
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Referat odpowiedzialny - Rachunkowości Budżetowej i Dochodów
Główny specjalista  ds. podatków i opłat  Barbara Michalak
barbara.michalak@gmina.nowaruda.pl , tel. 74 872 0922

Główny specjalista do spraw wymiaru podatków  Małgorzata Wojtkowiak
 
m.wojtkowiak@gmina.nowaruda.pl, tel 74 872 0921


Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku  leśnym ( Dz. U. z 2019 r., poz. 888 z późń. zm.) Stawka podatku leśnego na 2023 rok wynosi 71,0996  zł za 1 ha)
 
Uwagi
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty
- podstawa prawna - art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2022 r. , poz. 2651 z późn. zm.)
- wniosek o powyższe należy złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek otrzymywanych świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz  oświadczenie sytuacji majątkowej zobowiązanego.
B. Podatnik podatku leśnego w szczególnych i uzasadnionych przypadkach możne wystąpić  z wnioskiem o umorzenie podatku
- podstawa prawna - art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa( Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm. )
- wniosek o powyższe należy złożyć w Punkcie Obsługi Mieszkańców, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o zarobkach, lub odcinek otrzymywanych świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz  oświadczenie sytuacji majątkowej zobowiązanego

- załącznik - Oswiadczenie o stanie majatkowym.pdf

 

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 01.09.2016 13:19
Liczba pobrań: 21
il1.pdf
pdf, 42.36 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 14:34
Liczba pobrań: 23
zil1.pdf
pdf, 32.29 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 14:34
Liczba pobrań: 24
zil2.pdf
pdf, 32.17 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 14:35
Liczba pobrań: 22
zin3-1.pdf
pdf, 32.22 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 06.08.2019 14:35
Liczba pobrań: 21
mf-broszura-il-1-1.pdf
pdf, 673.93 kB
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 09.03.2020 11:49
Liczba pobrań: 23
Wytworzył: Barbara Michalak
Data wytworzenia: 01.09.2016
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 01.09.2016 13:17
Ostatnio zaktualizował: Aneta Witkowska
Data ostatniej aktualizacji: 27.01.2023 10:57
Liczba wyświetleń: 11
Drukuj Zapisz do PDF