W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zgłoszenie Eksploatacji Przydomowej Oczyszczalni Ścieków

RSS

Urząd Gminy w Nowej Rudzie informuje o obowiązku zgłaszania eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5  M 3 na dobę, wykorzystywanych na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód, po zakończeniu ich budowy.

Każdy kto zdecydował się na montaż przydomowej oczyszczalni ścieków musi dopełnić formalności prawno-urzędowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przydomowa oczyszczalnia ścieków wymaga zgłoszenia właściwym odrębnym organom zarówno w zakresie jej budowy, jak i eksploatacji. Obowiązki te wynikają z dwóch różnych aktów prawnych: zgłoszenie budowy z ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo Budowlane, kierowane jest do Starosty Kłodzkiego a zgłoszenie eksploatacji z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. prawo ochrony środowiska zwane dalej (p.o.ś.) – kierowane jest do Wójta Gminy Nowa Ruda.

Po sformalizowaniu budowy oczyszczalni w Starostwie Powiatowym jej posiadacz ma obowiązek zgłoszenia jej eksploatacji w Urzędzie Gminy. W myśl art. 152 ust. 1. p.o.ś instalacja, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogąca negatywnie oddziaływać na środowisko (a do takich instalacji zaliczana jest przydomowa oczyszczalnia ścieków), podlega zgłoszeniu organowi ochrony środowiska czyli Wójtowi Gminy Nowa Ruda . Zgłoszenia eksploatacji oczyszczalni należy dokonać przed rozpoczęciem jej użytkowania. Druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej  Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowa Ruda (w zakładce:  ochrona środowiska – zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków) bądź w siedzibie tutejszego Urzędu w Referacie Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska, ul. Niepodległości 4 (Budynek B), pok. nr  3, I piętro. Do rozpoczęcia korzystania z  przydomowej oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia (czyli Wójt Gminy Nowa Ruda) w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnia, która jest już eksploatowana powinna zostać zgłoszona do Burmistrza w terminie 6 miesięcy od dnia, 
w którym została objęta tym obowiązkiem.

Niezgłoszenie informacji dotyczących eksploatacji oczyszczalni ścieków lub eksploatacja instalacji niezgodnie ze złożoną informacją, zgodnie z art. 342 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo ochrony środowiska podlega karze grzywny

Formularz zgłoszenia w załączniku poniżej

Załączniki:

zgłoszenie
pdf, 266 kB
Podmiot udostępniający: Aneta Witkowska
Wytworzył: Anna Fecko
Data wytworzenia: 10.04.2025
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 10.04.2025 13:49
Liczba pobrań: 10
Odpowiedzialny za treść: Anna Fecko
Wytworzył: Anna Fecko
Data wytworzenia: 10.04.2025
Opublikował w BIP: Aneta Witkowska
Data opublikowania: 10.04.2025 13:49
Liczba wyświetleń: 17
Drukuj Zapisz do PDF