Wymeldowanie z pobytu stałego | Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy cudzoziemców.
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
Wymagane dokumenty2 dokument stwierdzający tożsamość
(dowód osobisty lub paszport)
3. obywatel polski dokonujący
zameldowania na pobyt stały lub czasowy przedstawia potwierdzenie
pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot
dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia
pobytu stałego lub formularzu zgłoszenia pobytu czasowego oraz do
wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, tego
właściciela lub podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny
do lokalu może być w szczególności umowa cywilno prawna, wypis z
księgi wieczystej albo z działów I i II księgi wieczystej decyzja
administracyjna, lub orzeczenie sądu.
Miejsce złożenia
dokumentów
Urząd Gminy Nowa Ruda
ul. Niepodległości 4
Biuro Obsługi Mieszkańców
Referat Organizacyjny, Spraw
Obywatelskich i Obrony Cywilnej
Główny specjalista ds.
wojskowych i dowodów osobistych - Elżbieta Tyszka
Główny specjalista ds. ewidencji ludności i dowodów
osobistych - Anna Juszczak
(74) 872
0919
Termin załatwienia sprawy
Zameldowanie następuje
bezzwłocznie po okazaniu wszystkich potrzebnych dokumentów i
poprawnie wypełnionego formularza.
Opłaty
Czynności
związane z zameldowaniem na pobyt stały nie podlegają
opłacie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010
roku o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397)
Uwagi
1. Obowiązku meldunkowego można dopełnić
przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym
w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca
1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2018
poz. 2096), po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za
pomocą dokumentu tożsamości albo uwierzytelnieniu pełnomocnika
na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne
pełnomocnictwo.odt
(17kB)
2. Obowiązku meldunkowego można
dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu
środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w
ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publicznej
3. Obywatel
polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest
obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego
najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
metryczka
Wytworzył: Anna Juszczak (19 lipca 2016)
Opublikował: Aneta Witkowska (19 lipca 2016, 08:56:46)
Ostatnia zmiana: Aneta Witkowska (2 października 2020, 12:05:51)
Zmieniono: Aktualizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 6279