Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Nowa Ruda Przeczytaj artykuł "Kontrola zarządcza" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.gmina.nowaruda.pl Sun, 07 Sep 2025 03:48:16 +0200 <![CDATA[Kontrola zarządcza]]> Zgodnie z art. 68 ustawy o finansach publicznych, kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.

Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
1) zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
2) skuteczności i efektywności działania;
3) wiarygodności sprawozdań;
4) ochrony zasobów;
5) przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania;
6) efektywności i skuteczności przepływu informacji;
7) zarządzania ryzykiem.

Uzupełnieniem dla zapisów ustawy o finansach publicznych jest m.in. Komunikat nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych, w którym wskazano podstawowe wymagania odnoszące się do kontroli zarządczej w sektorze finansów publicznych.

Na podstawie powyższych aktów prawnych Wójt wydał zarządzenie dotyczące Regulaminu kontroli zarządczej w Urzędzie Gminy Nowa Ruda. Osobą odpowiedzialną za realizację zadań z zakresu kontroli zarządczej jest Sekretarz Gminy Nowa Ruda.

]]>
https://bip.gmina.nowaruda.pl/artykul/kontrola-zarzadcza Wed, 03 Sep 2025 14:05:36 +0200